neděle 12. března 2017

Den, kdy byl vynalezen Bůh

Ve chvíli, kdy člověk poprvé pocítil strach, byla vynalezena první základní věc - Bůh. Bůh se pak několikrát hodil i později, když začal člověk nesměle přemýšlet o životě, vesmíru a vůbec. Pokusy vysvětlit nevysvětlitelné stvoření končily záhy a bezvýsledně. Bylo tedy nutné vyvinout další artikl - drogy, chlast, pc hry, sport, politiku a hudební a filmový byznys.

"Moj swiat je taková malá loď " Zdroj: Lenijoux.cz
"Moj swiat je taková malá loď "
https://lenijoux.wixsite.com/atelier/visual

Pokud by vás nedejbože napadlo v klidu si sednout a odpovědně se zamyslet nad důvodem proč jste tady, budete za takový artikl vděčni.

Co se lidského mozku jako věci, jež tvoří vlastní kategorii týká, věru si nejsem jistý. Neboť podat o jeho funkci zprávu aspoň náznakem objektivní je nemožné, nýbrž ta by byla vytvořena za spolupráce s orgánem samým, což samosebou vrhá stín na nezaujatost zdroje atd atd.

Why anything?
— Kurt Vonnegut jr.

Ano. Proč vůbec něco. Proč? Já to nevím. Proč recyklovat? Pravděpodobně jsme tady ve vězení (nevíme) a ještě se snažíme o jeho trvalou udržitelnost tříděním odpadu a podobně. Pro naše děti? Tak určitě. Aby po nás pokračovaly.

Mám s lidskými bytostmi fakt neskonalý soucit. Většinou. Jsme oběťmi. Jsme tu. Nevíme proč. Sami tomu dát smysl? Bitch, please.

Nedávno v koupelně jsem byl osvícen jako Archimédes. Řekl jsem si totiž: Když jsme sem uvrženi (řečeno s Jimem Morrisonem - "jako pes bez kosti"), musel nás sem někdo uvrhnout. Bál jsem se položit další otázku, ale je nasnadě: KDO? Co jsme provedli tak strašného?

A teď: Nepředpokládá to náhodou další světy? Minulé životy? Dopierdole.

Důsledek vyplývající se mi nechce ani trochu formulovat, nechci na něj ani myslet. Znamená to tudíž vzpouru. Něco jako založení sebevražedného kultu coby plivnutí do tváře Stvořiteli nestačí. Existuje totiž pravděpodobně způsob jak z toho všeho ven. A to bude těžký a bude to trvat. Proto na to nechci ani pomyslet natož myslet.

A když o tom tak přemýšlím jako o další součásti Hry, což by za určitých okolností dávalo smysl, plivnutí mi bude stačit.


Žádné komentáře: